Blogowe porządki

Hej!
Porządek to pojęcie, które odnosi się do różnych dziedzin życia, a więc również do blogosfery. Z doświadczenia wiem, że bardzo ułatwia nie tylko publikację, ale również przeglądanie artykułów w odpowiednich kategoriach.



Blogowe porządki nie są wcale taką łatwą sprawą, jak mogłoby się wydawać. Osobiście poświęciłam na nie sporo czasu i kilka razy zastanawiałam się, jakie etykiety przypiąć do poszczególnych postów. Utrudnieniem okazała się dla mnie zbyt długa lista etykiet, które się powtarzały. Zwyczajnie, jeśli nie potrafiłam jakiejś znaleźć, to tworzyłam nową, a lista niestety się nie skracała.

Im mniej etykiet (kategorii), tym lepiej

Krótka lista kategorii, które znajdują się na naszych blogach jest o wiele bardziej czytelna, a co za tym idzie, jeśli chodzi o segregowanie, mamy ułatwioną sprawę. Wiąże się z tym również oszczędność czasu. Nie musimy przez kilka minut lustrować wzrokiem naszego spisu, bo konkretny dział wyświetla się od razu, a my nie musimy się martwić, gdzie zapodziała się dana kategoria. ;)

Przejrzyste blogi są w cenie

To, czy blog jest przejrzysty, czy panuje na nim artystyczny nieład jest bardzo ważnym argumentem dla naszych czytelników. Właśnie dlatego poszczególne artykuły powinny być przyporządkowane do jednej, no może dwóch kategorii. W moim odczuciu niezbyt estetycznie wygląda długa lista etykiet pod jednym postem. Dla mnie jest to bardzo mylące. W takiej sytuacji trudniej jest się zorientować, do jakiego tekst został przypisany.

Jeśli chodzi o blogosferę, 
ten artykuł jest pierwszym
w temacie. 

Do napisania niebawem! :)

Udostępnij ten post

13 komentarzy :

  1. Mi nowy wygląd bardzo się podoba :3
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Porządek na blogu-podstawa :) Ładny wygląd
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie widzialam poprzedniego wygladu, bo jestem tutaj pierwysz raz, ale ten mi sie podoba- klasyczny, taki, jakie lubie

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadłam tu po raz pierwszy, bardzo ładna szata graficzna, szczególnie zdjęcia:) Życzę powodzenia w dalszym pisaniu i chyba wezmę z Ciebie przykład z tymi porządkami na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkąd zrobiłam porządek, czyli posegregowałam swoje etykiety i usunęłam część postów, częściej chce mi się tutaj zaglądać i mam o wiele więcej pomysłów na nowe posty. Oprócz tego łatwiej jest mi się odnaleźć w liście postów, których wcale nie jest już tak mało. Cieszę się, że Ci się spodobało. Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  5. Bardzo ładna jest obecna szata graficzna. Ja sama wiele razy chciałam coś zmienić, ale wszystko wydaje się dla mnie za trudne, więc zawsze pozostaję przy tym, co już jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie jestem ani grafikiem, ani informatykiem. Niemniej w Internecie można znaleźć całkiem dużo poradników, które znacznie ułatwiają sprawę. Można w kilka minut zrobić coś naprawdę fajnego :)

      Usuń
  6. moim zdaniem, blog wygląda ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Estetyczny, czytelny, zadbany :) Wygląd bloga fajnie się prezentuje. Dobra robota :)
    http://labarbaretta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. w PhotoScape- tworzę te przezroczyste paski :) a co do drugiej kwestii, to UKŁAD -> POSTY W BLOGU i tam wybierasz co chcesz aby było ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. niestety w tych kwestiach Ci już nie pomogę, musisz poszukać w Internecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym zaprosić do zapoznania się z moim blogiem. Jest on w dojść nietypowej tematyce, jednakże jest to moja historia, z którą chciałabym się podzielić. Nie robię tego, by wzbudzić jakieś współczucie, bo to nie o to chodzi. Sama daję sobie z tym wszystkim radę. Bardzo bym chciała, aby ten blog był dla innych oparciem, dla osób, które doskonale wiedzą o czym piszę, co czuję. W ten sposób będą mogli uchronić się przed popełnieniem najgorszych błędów…


    Zapraszam : http://bol-ktorego-nie-zapomnisz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

* Drogi czytelniku, dziękuję za komentarz!
* Jeśli blog przypadł Ci do gustu, zachęcam do obserwacji!
* W wolnym czasie staram się odwiedzać Wasze blogi!
* Komentarze, które są obraźliwe w stosunku do autorki i czytelników nie będą przeze mnie zatwierdzane!