Powieści na jesień

Cześć, ludziska!

Jesień zadomowiła się u nas na dobre, co sprawia, że wieczory stają się nie tylko coraz krótsze, ale i chłodniejsze. Mało jest takich ludzi, którym o tej porze chce się gdzieś wychodzić bez większej konieczności. Zamiast tego wolimy wbić stopy w ciepłe kapcie, zaparzyć herbatkę i poczytać książkę. I to właśnie one są tematem dzisiejszego posta, bo chcę podzielić się z Wami listą moich ulubionych i chętnie czytanych powieści.



Dobrze wiem, że znowu powinnam dostać po głowie za długą nieobecność, ale czasem przychodzi taki moment, że za nic w świecie nie mogę zabrać się za napisanie posta. Powody są oczywiście różne, począwszy od braku czasu, na lenistwie, czy braku weny twórczej skończywszy. Stąd warto zastanowić się nad zrobieniem przysłowiowych zapasów, o czym napiszę innym razem. Wracając do tematu książek, każdy z nas na pewno ma takie, które z przyjemnością czyta po raz kolejny. Jedne częściej, inne sporadycznie znajdują uznanie w naszych oczach. Niemniej jednak warto czytać, a przy okazji rozwijać swoją wyobraźnię. 

Ja również mam swoją listę ulubionych powieści, które w jakiś sposób mnie ujęły i chętnie do nich wracam. Nie ukrywam, że miałam duży dylemat dotyczący książek najbardziej godnych polecenia, ale w końcu się udało! :)

1. "Dwie strony medalu" - J.M.R. Michalski

Jest to jedna z moich ulubionych książek. Trzymająca w napięciu i pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji. Mimo, że należy do gatunku literatury młodzieżowej, warto ją przeczytać. Autor pokazuje, co tak naprawdę oznacza przyjaźń i jaki los może być nieprzewidywalny. Czytelnik identyfikuje się z bohaterami i może wyciągnąć wnioski przydatne w realnym życiu.

2. "Kiedyś" - Paulina Łapińska

Powieść, która w szczególny sposób utkwiła mi w pamięci. Podobnie, jak wiele innych, znalazłam ją w bibliotece zupełnie przez przypadek. Fabuła ukazuje nastoletnią dziewczynę, która nagle musi stać się dorosła, bo zaczyna zmagać się z chorobą nowotworową mamy - jedynej bliskiej jej osoby. Razem z nią przeżywamy radości i smutki, przede wszystkim ból, z którym musi się zmierzyć.

3. "Po pierwsze miłość" - Wanda Witter

Tym razem na łamach powieści spotykamy się z grupą studentów, która po zakończeniu roku akademickiego otrzymała pracę przy międzynarodowych targach w Poznaniu. Każdy z tych ludzi jest zupełnie inny, za każdym kryje się zupełnie inna historia. Od bohaterów można się jednak wiele nauczyć, nawet od tych, w których znajdziemy najmniej pozytywnych rzeczy.

4. "Krzywe 10" - Ewa Nowak

Krzywe to lekka, wakacyjna opowieść, w sam raz na wakacje. Tak samo, jak poprzednie, jest pełna zwrotów akcji i nieoczekiwanych wątków. Niektóre z nich powodują, że czytelnik wybucha niepohamowanym śmiechem, a w innych momentach denerwuje się wydarzeniami. Osobiście już od paru lat chętnie sięgam po książki tej autorki. Cenię ją za lekkie pióro i rewelacyjny talent narratorski.

5. "Jedynaczka" - Andrzej Klawitter

Tym razem wczytujemy się w historię rodzeństwa, wychowywanego przez samotnego ojca. Po śmierci matki najstarsza z córek przejmuje wszystkie domowe obowiązki. Z drugiej strony spotykamy jedynaczkę, której rodzice są skłóceni i nie przejmują się swoją pociechą. Przede wszystkim widać tutaj dwa różne światy i mimo, że fabuła nie jest jakoś bardzo podzielona to zawiera w sobie dwie oddzielne historie. Ponadto autor trzyma w napięciu czytelnika i wielokrotnie go zaskakuje.


Muszę szczerze przyznać, że wybór pięciu tytułów do postu wcale nie był łatwy. Przeczytałam wiele naprawdę rewelacyjnych książek i myślę, że w przyszłości uda mi się jeszcze wrócić do tematu. :)

Pozdrawiam,
Marzena

Udostępnij ten post

8 komentarzy :

  1. Nie znam żadnej książki, ale chyba jak będę miała trochę więcej czasu wolnego, to się skuszę na którąś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja każdą z tych książek czytałam kilka razy i chętnie wrócę do nich w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowałaś mnie przede wszystkim tą "Jedynaczką", bo wcześniej o niej nie słyszałam. Musi na razie czekać w kolejce, bo mam masę innych do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tę książkę już dwa razy i zawsze odkrywałam w niej coś innego. Uważam ją za godną polecenia nie tylko ze względu na interesującą fabułę. Ona ma w sobie coś takiego, że naprawdę warto. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Również nie znałam żadnej z podanych książek, ale zaciekawiło mnie: "Po pirwsze miłość" oraz "Kiedyś Zwłaszcza to ostatnie zapowiada się obiecująco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Starałam się wybrać tytuły najbardziej godne polecenia. Mam nadzieję, że Ci się spodobają i będzie się czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam żadnej z tych książek. Ale może kiedyś po którąś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że warto. Ja w każdym bądź razie polecam :)

    OdpowiedzUsuń

* Drogi czytelniku, dziękuję za komentarz!
* Jeśli blog przypadł Ci do gustu, zachęcam do obserwacji!
* W wolnym czasie staram się odwiedzać Wasze blogi!
* Komentarze, które są obraźliwe w stosunku do autorki i czytelników nie będą przeze mnie zatwierdzane!