Lutowe wieczory z książką

Witajcie!
Od kalendarzowej wiosny dzieli nas jeszcze kilkanaście dni, ale wieczory nadal są krótkie. Zdarzają się jeszcze dni, że pogoda jest typowo jesienna, a najlepszą alternatywą na spędzenie popołudnia jest sen albo dobra książka w towarzystwie gorącej herbaty.




Szaro, buro i ponuro. Nic się nie chce, praca przy laptopie się nie klei, a ja mogłabym tak dalej narzekać i narzekać. Dobra, dobra. Nie o tym chcę napisać dzisiejszy artykuł. Pogoda jest taka, a nie inna, ale to dobry moment, żeby sięgnąć po książkę, a co za tym idzie, przenieść się w inną rzeczywistość.

Zdaje się, że już wspominałam o swoim zamiłowaniu do czytania w wolnym czasie, więc moja lista dobrych albo ulubionych książek jest bardzo długa. Nie sposób zamieścić ją tutaj w całości, bo pewnie bloger ograniczyłby mi liczbę znaków :). A tak całkiem poważnie, zawsze mogę wrócić do tematu i za każdym razem polecać Wam inne książki. Dzisiaj przygotowałam listę lekkich (nie koniecznie humorystycznych) powieści. Mam nadzieję, że Wam się spodobają.

1. "Bardzo biała wrona" - Ewa Nowak

Powieści Ewy Nowak z serii "Miętowa" są jednymi z najlepszych, jakie kiedykolwiek czytałam. Podobnie, jak w przypadku innych książek, tak i w tej fabuła zaskakuje czytelnika z każdym kolejnym rozdziałem. Głównym wątkiem jest miłość dwojga nastolatków, która z czasem przeradza się w zaborczą kontrolę (z początku romantycznego) chłopaka.

2. "Dwa wybory"- Dianne Wolfer

Autorka, z całą pewnością, podejmuje trudny temat zajścia w ciążę przez siedemnastolatkę. Dziewczyna zmaga się z kłopotami na każdym kroku zmaga się z kłopotami. Decyzja o urodzeniu dziecka w młodym wieku to tylko jedna z opcji, jaką może wybrać. Nietypowa forma powieści polega na tym, że autorka ukazuje dwie osobowości głównej bohaterki, można nawet powiedzieć, że dwie historie połączone wspólnym wątkiem.

3. "Świat do góry nogami" - Beata Ostrowicka

Historia, która może wydarzyć się nie tylko w świecie literatury, ale również w prawdziwym życiu. Po śmierci mamy na bohaterkę spadają wszystkie domowe obowiązki, począwszy od sprzątania, skończywszy na opiece nad młodszym bratem, a co za tym idzie, nie może sobie poradzić. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że historia jest dosyć smutna. Jednak lekki styl autorki dodaje humoru i trochę ociepla wydarzenia.

4. "Paulina w orbicie kotów" - Marta Fox

Książka, która powinna zainteresować szczególnie blogerki, bo przybiera formę blogowych artykułów. Komentarze (ważne również dla nas) zachęcają Paulinę do opowiedzenia dosyć skomplikowaną historię rodziny. Powieść jest pełna humoru, co można uznać za cechę specyficzną dla tekstów pisanych przez Martę Fox.

5. "Hera, moja miłość" - Anna Onichimowska

Książka nie do końca jest o tym, co sugeruje tytuł. Oczywiście pojawia się wątek narkotyków, ale cała fabuła skupia się na relacjach, jakie panują w rodzinie i na tym, co dzieje się w umyśle Jacka, głównego bohatera. Utwór ma swoją kontynuację w postaci książek "Lot Komety" i "Demony na smyczy", po które również warto sięgnąć.

Może polecicie swoje
ulubione powieści?

Pozdrawiam,
Marzena

Udostępnij ten post

11 komentarzy :

  1. Ja jestem zakopana w klasykach, skończyłam "Braci Aszkenazy" Singera i z chęcią bym do tej książki powróciła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam książki Ewy Nowak - są mądre, ciepłe, optymistyczne i bardzo życiowe. Czytałam jako nastolatka i wciąż z radością do nich wracam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio nic nie czytałem, bo brakowało czasu i zatęskniłem za książkami. Ciekawe propozycje - chyba wybiorę coś, żeby przeczytać coś nowego i nie iść znów w nurt podróżniczo / rozwojowy. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. 2, 4 i 5 czytałam i lubię. Jakoś ostatnio ciężko mi znaleźć lekturę, która by mnie wciągnęła, ale zrobiłam już sobie listę "must read" i będę odhaczać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. - To Marta Fox jeszcze pisze?

    Ja aktualnie mam mało czasu na czytanie książek, a lista zaległości do nadrobienia itd. jest raczej zamknięta, jednak nad powrotem do Mart Fox się zastanowię.

    Pozdrawiam,
    M.


    OdpowiedzUsuń
  6. Ja właśnie czytam dziewczynę która kochała kamelie - super ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam "Szczygła" Donny Tartt. Genialna rzecz!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tez uwielbiam czytać, ale żadnej z wymienionych książek nie znam. Najchętniej przeczytałabym Paulinę w oribcie kotów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam czytać książki, jednak bardziej gustuję w fantasy. Anioły, wampiry, nadprzyrodzone moce to moja bajka. Jednak nie pogardzę też dobrą życiową książką. A z twoich opisów najbardziej zaciekawiła mnie książka "Dwa wybory", więc chyba w najbliższym czasie wezmę się za tą lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa lista książek, żadnej nie czytałam będę musiała nadrobić. A tu link do naszych ostatnio przeczytanych książek zapraszam : http://siostrydajarade.blogspot.com/search/label/ksi%C4%85%C5%BCki

    OdpowiedzUsuń
  11. Z opisem pierwszej pozycji kojarzą mi się powierzchownie historie Murakamiego :) To dobry znak!

    OdpowiedzUsuń

* Drogi czytelniku, dziękuję za komentarz!
* Jeśli blog przypadł Ci do gustu, zachęcam do obserwacji!
* W wolnym czasie staram się odwiedzać Wasze blogi!
* Komentarze, które są obraźliwe w stosunku do autorki i czytelników nie będą przeze mnie zatwierdzane!