Historia Roja

Witajcie!
Filmy historyczne lub, jak kto woli, wojenne to jeden z moich ulubionych gatunków i mam do nich dużą słabość. Jestem bardzo zadowolona, jeśli tylko mam okazję obejrzeć nową produkcję na dużym ekranie. Dzisiaj mam dla Was krótką recenzję filmu "Historia Roja".




O czym jest ten film?

"Historia Roja" to opowieść o młodym Mieczysławie Dziemieszkiewiczu ps. "Rój". Pokazuje mechanizmy działania Sowietów, a także olbrzymie zaangażowanie oddziałów partyzanckich związaną z odzyskaniem Wolnej Polski. Główny bohater traci starszego brata, który ginie z rąk Sowietów, a sam przez kilka lat obejmuje stanowisko dowódcy oddziału partyzanckiego, nie poddając się w walce z okupantem. "Rój" sieje postrach wśród urzędników i kolaborantów, uchodząc za trudnego do schwytania, niebezpiecznego przestępcę.

Moje wrażenia

Nie jestem krytykiem filmowym, ale uważam, że jest warty uwagi. Jego akcja jest przede wszystkim szybka, więc nie można powiedzieć, że na ekranie nic się nie dzieje. Trzeba się spodziewać dużej ilości wulgaryzmów, które pokazują bezwzględność i brutalność pracowników Urzędu Bezpieczeństwa wobec zwykłych ludzi. Z drugiej strony są uczucia: przede wszystkim strach i niepewność, które przez cały czas towarzyszą ukrywającym się żołnierzom, a także ich bliskim. Bohaterowie są też rozdarci pomiędzy trudnymi wyborami, gdzie tak naprawdę żaden z nich nie jest dobry. Generalnie rzecz ujmując, film wiernie odzwierciedla czasy powojennej, okupowanej Polski. Osobiście bardzo Wam go polecam.

PS. Może mieliście okazję obejrzeć ten film?
Jakie są Wasze wrażenia?

Pozdrawiam,
Marzena

Udostępnij ten post

3 komentarze :

  1. Ja też jestem fanką kina historycznego, wojennego i wszelkiego kostiumowego. Na pewno sięgnę i po ten film.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie bez powodu mam Polskę Walczącą w na zdjęciu profilowym!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie się zapowiada ☺ Zapraszam do mnie U mnie też znajdziesz recenzję filmowe☺ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

* Drogi czytelniku, dziękuję za komentarz!
* Jeśli blog przypadł Ci do gustu, zachęcam do obserwacji!
* W wolnym czasie staram się odwiedzać Wasze blogi!
* Komentarze, które są obraźliwe w stosunku do autorki i czytelników nie będą przeze mnie zatwierdzane!