Co warto przeczytać we wrześniu?

Cześć!
Wrzesień zaczął się piękną pogodą, ale dni są co raz krótsze a wieczory na pewno będą sprzyjały czytaniu przy kubku herbaty. Ja chyba najbardziej lubię czytać w podróży, a na dziś przygotowałam kolejną porcję tytułów godnych uwagi. 




Mam nadzieję, że tym razem długa przerwa zmobilizuje mnie do częstszego pisania i będę mogła na czas wyrobić się z postami. Dzisiejszy wpis powstałby pewnie wcześniej, gdyby nie ciągła walka z Internetem, a raczej uszkodzoną kartą sieciową w moim laptopie. 

Jak już pisałam w poprzednich postach, czytanie jest jednym z moich ulubionych sposobów na spędzanie wolnego czasu. Przez kilka lat straciłam rachubę w ilości przeczytanych lektur, nie mówiąc już o tych ulubionych, do których z przyjemnością wracam i za każdym razem odkrywam coś innego. Okej, koniec mojego gadania. Zachęcam do zapoznania się z listą przygotowanych tytułów. :)

1. "Kwiaty na poddaszu" - Virginia C. Andrews


To historia czworga dzieci zamkniętych na poddaszu w ogromnym, pełnym przepychu domu. Opuszczone przez matkę spędziły w zamknięciu ponad trzy lata. O istnieniu samej powieści dowiedziałam się stosunkowo nie dawno, ale po przeczytaniu mogę spokojnie powiedzieć, że fabuła mocno chwyta za serce i jest bardzo wciągająca. 


2. "Drzazga" - Ewa Nowak

Sama autorka jest jedną z moich ulubionych w dziedzinie literatury młodzieżowej, stąd często polecam jej książki. Tutaj bohaterkami są siostry. Jedna z nich uchodzi za wzorową uczennicę i córkę, z kolei druga (starsza) sprawia kłopoty, próbując zwrócić na siebie uwagę i zyskać uznanie mamy.

3. "Chłód od raju" - Jana Frey

Akcja powieści toczy się w Niemczech, gdzie mieszka 15 - letnia Hannah. Kiedy była mała, straciła matkę, a ojciec ożenił się powtórnie, zostając świadkiem Jehowy. Mimo, że historia jest krótka, świetnie przedstawia mechanizmy działania tej grupy wyznaniowej.

4. "Śmierć i dziewczyna" - Andrzej Klawitter

Tutaj spotykamy się z dziewczyną, której brat z żoną i dziećmi zostaje zamordowany w tajemniczy sposób. Bohaterka przeprowadza zatem prywatne śledztwo, żeby dowiedzieć się w jaki sposób do tego doszło. Jest zaskoczona swoimi odkryciami nie bardziej, niż czytelnik.

5. "Ćpun" - Melvin Burgess

Tym razem przenosimy się w lata 80' i poznajemy dwoje 14 - latków, którzy uciekają z rodzinnych domów i przenoszą się do dużego miasta. Zarówno dziewczyna, jak i chłopak borykają się z samotnością i niezrozumieniem ze strony bliskich. Z kolei w Bristolu trafiają na margines społeczeństwa, popadając tym samym w nałóg, a próby jego porzucenia kończą się niepowodzeniem.


A co Wy polecilibyście
do przeczytania?

Pozdrawiam,
Marzena


Udostępnij ten post

12 komentarzy :

  1. Interesujące pozycje :). Warto by było po coś sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto wziąć do ręki książkę, zamiast czytać przez cały czas na ekranie laptopa ;)

      Usuń
  2. Ja bym chętnie przeczytała ,,Ćpuna". Interesuję się problematyką narkomanii, więc myślę, że ta książka trafi w moje gusta. Osobiście polecam książkę ks. Kaczkowskiego ,,Grunt pod nogami".
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o książkach Księdza Kaczkowskiego, ale nigdy nie miałam okazji przeczytać. Być może sięgnę po nie w przyszłości. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Kurczę, mam nadzieję, że znajdę chociaż trochę czasu we wrześniu na coś, co nie będzie szkolną lekturą. Witaj, klaso maturalna! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio nałogowo czytam Ewę Nowak. Jej książki są świetną, lekką lektura.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe propozycje :) pogoda ostatnio zrobiła nam się nieco letnia, ale gdy przychodzi jesień to mam ochotę czytać Wichrowe Wzgórza lub wracać do książek Emily Giffin ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak skończę książki, które aktualnie czytam chętnie zabiorę się za Twoje propozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic z tego nie znam, więc mam dużo do nadrobienia:D Z tego wszystkiego najbardziej spodobał mi się Ćpun. Lubię tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 4 wydaje się być najbardziej interesująca ��

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy przegląd. Idzie jesień, pora refleksji. Z książką będzie raźniej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi interesująco, zwłaszcza 3, po którą chyba sięgnę :) Chociaż muszę przyznać, że o żadnej z tych książek jeszcze nie słyszałam.

    http://popcornserowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

* Drogi czytelniku, dziękuję za komentarz!
* Jeśli blog przypadł Ci do gustu, zachęcam do obserwacji!
* W wolnym czasie staram się odwiedzać Wasze blogi!
* Komentarze, które są obraźliwe w stosunku do autorki i czytelników nie będą przeze mnie zatwierdzane!